سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و گردوخاک را در اکثر استان ها و از روز شنبه کاهش محسوس دما در استان های واقع در نوار شمالی کشور را پیش بینی کرد.

سیلاب در بینالود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری روز جمعه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات مرکزی البرز و روز شنبه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

در طی این دو روز در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

روز یکشنبه تا سه‌شنبه تشدید بارش را در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت.

همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال غرب و ارتفاعات مرکزی البرز و روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق بارش پیش بینی می‌شود.

از روز شنبه تا سه‌شنبه کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می‌شود.

در روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان‌های ساحلی خزر و روز شنبه تا سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های واقع در مرکز استان‌های واقع در مرکز، استان های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

دریای خزر از یکشنبه تا سه‌شنبه مواج است.

هوای تهران از امروز جمعه تا سه‌شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید، احتمال گرد و خاک خواهد بود و بیشترین دمای هوای تهران ۲۸ درجه و کمترین دما ۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.


شدت بارش های سه شنبه می تواند باعث ایجاد خسارت به زیرساخت شهری و بخش کشاورزی در گیلان و مازندران شود.

کد خبر 891718
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha